כללי

להפוך כל יום לחיובי בשלושה צעדים קטנים

לפעמים כשהגשם יורד בחוץ וקר, איננו מצליחים לעורר את החום הפנימי שלנו, זה המורכב מאש של שמחה, אהבה, הנאה, קלות וקלילות. זה המסוגל להתבונן על פועלינו וימינו ולדעת כי הכל טוב ואנחנו בטוב.

להתעורר-בכיףלפעמים כשיורד הגשם בחוץ, הקור בליבנו נדמה עוצמתי עוד יותר, ואין מה שיחמם אותנו. וקור האכזבות מעצמנו, אי העמידה בציפיות, חוסר האהבה העצמית, חוסר החיבה למי שאנחנו ולמה שאנחנו עושים בעולמנו. תחושת הכישלון במערכות יחסים עם אחרים או עם עצמנו בהגשמת רצונותינו ומשאלותינו… כל אלה רק מתגברים ומאיימים להטביע בטיפותיהם את מעט האור המחמם שנשאר מנרות החנוכה שדלקו זה עתה בחלוננו.

לפעמים כשיורד הגשם בחוץ וקר, יש להגביר את החום הפנימי ולהתחמם בעצמנו פנימה:

לזכור כי איננו אשמים בתחושת הקור הפנימית שלנו, ולפעמים פשוט לא לימדו אותנו לחמם עצמנו בדברי אהבה וטיפוח.

לזכור כי גם אם מעולם לא לימדו אותנו לחמם, אנו יכולים לרצות ללמוד לבד. כי גדלנו. גדלנו בשנים וגדלנו כאנשים ואיננו צריכים להישען יותר על אמא או אבא או מורה או חברה כדי שתאיר את ליבנו פנימה.

לזכור כי ללמד עצמנו לחמם את ליבנו וחיינו דורש מאתנו רק שלושה צעדים:

להכריז, לפעול ולהאמין:

להכריז כדי שהפה ידבר והאוזן תקשיב והלב יתחמם: להכריז עם התעוררותנו בבוקר כי היום הוא יום של שמחה, אהבה, כבוד לעצמי ועשיית טוב. לקחת נשימה עמוקה עם ההתעוררות, לחכות רגע קטן לפני שיוצאים מהפוך החם, ולהתכוונן ליום הטוב שאנחנו מועידים לעצמנו. יכול להיות שבמהלך היום, בתוך שטף ההתרחשויות שאנו חווים, לא נהיה מכוונים לעצמנו כפי שאנו יכולים להיות עכשיו. אם נקדיש את הדקה הזו, את הרגע הזה, להכרזה פנימית חיובית, היא מצידה תעלה את כל היום שלנו על פסי ההגשמה וההרגשה הטובה.

מתחת לפוך, אנו עוצמים את עינינו, ומברכים את היום הבא עלינו לטובה. הברכה שלנו היא אישית. יכול להיות שהיא תתמקד בחוויות ובאירועים מסוימים המיועדים ליום זה ואנחנו רוצים שיזרמו בטוב, ואז נתמקד בהם, ויכול להיות שפשוט נאחל לעצמנו ולמשפחתנו יום נפלא, מלא באור ובאהבה.

אני נוהגת לאחל לעצמי טוב בכל תחום בחיים, לאחל לעצמי הזדמנויות מרגשות ועונג רב בעבודתי וביומי, ואז לעבור ילד ילד ובעל גם, ולאחל לכל אחד מהם יום נפלא, יום של בריאות והרגשה טובה.

לפעול פעולות קטנות המכריזות על כוונות גדולות: לחייך לעצמי ולאחרים, להשקיע עוד רגע בארוחת הבוקר שלי, לומר שלום, לקחת כמה רגעים של הנאות קטנות ולהתענג עליהן… איננו צריכים לפעול בגדול. לא מדובר על להתפטר מהעבודה, לשכור קראוון ולנסוע לטיול של שנתיים באוסטרליה… הפעולות הקטנות שלנו נושאות בחובן אנרגיה אדירה של כוונה טובה, שמחה והרגשה טובה. הפעולות הקטנות הללו הן הממשות את ההכרזה שהכרזנו עם התעוררותנו בבוקר.

להאמין  שהעולם מצדו מחזיר לנו באהבה של אנשים ומעשים. כדי להאמין עלינו להכיר בהם ולהכיר תודה עליהם. אל תתנו לחיוך של אדם זר או קרוב, לאמירה טובה, לחיבוק של הילד, לתבשיל שיצא נהדר, למפתח שאיבדתם ופתאום נמצא, לשיחת הטלפון המפתיעה ומחממת הלב… – להיעלם מבלי שתכירו בהם, תכריזו עליהם ביניכם לבין עצמכם, ותודו על כל הטוב הזה. שימת לב כזו היא היוצרת את האמונה ומחזקת אותה מחדש בכל יום ויום.

קומו מחר בבוקר והכריזו על היום שלכם. ברכו את היום העומד להתחיל ואז העשירו אותו בפעולות קטנות בעלות כוונות גדולות, והיווכחו כיצד העולם מחזיר לכם בחיוך משלו.

יום נהדר!

לפתוח את השנה האזרחית החדשה עם חשיבה חיובית, מפגש חד חודשי חדש ב 25.12.2015, יום שישי כל הפרטים כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *